SBS'ye KAÇ GÜN KALDI?

SİTEMİ NASIL BULDUN?

Powered By Blogger

26 Nisan 2010 Pazartesi

YALITIM MALZEMELERİ

- Gıdaların kısa sürede bozulmamamsı, su depolarındaki suyun içilebilecek sıcaklıkta olması için yalıtım malzemelerine ihtiyaç vardır. Kışın üşümemek, yazın sıcaktan bunalmamamk için binalarda yalıtım malzemeleri kullanırız.
Isı yalıtımı, sadece soğuktan değil, insanları aşırı yaz sıcaklarından da korumayı amaçlayan bir uygulamadır.
Binalarda ısı yalıtımı;
-Binaların dış cephe duvarlarında, cam ve doğramalarda, çatı ve döşemelerde,
-Tesisat borularında, havalandırma kanallarında, buhar iletim borularında,
- Toprakla temas eden bölümlerinde, katları ayıran döşemelerde,
- Garaj, depo gibi ısıtılmayan bölümlere bakan duvarlarda yapılır.

Yalıtım iki ortam arasındaki ısı alışverişini engeller. Yazın evlerimizin içinin sıcaklığı dışarıya göre daha düşüktür. Bu nedenle ısı akışı dış ortamdan evin içine doğru olur. Kışın durum tam tersi yönde gerçekleşir. Ancak evlerimizde ısı yalıtımı varsa bu ısı akışı engellenmiş olur. Binaların doğru biçimde yalıtılmasıyla %25 - 30 oranında daha az yakıt kullanarak aynı düzeyde ısınabiliriz. Binanın iç kısmını dış kısmından ayıran kapılar, pencereler, duvarlar, çatı gibi temel bölümler binanın kışın sıcak, yazın ise serin tutulması için önemli bir rol üstlenir.
Tüm dünyada bina yalıtımının daha iyi olabilmesi için, birçok yöntem ve malzemeden yararlanılmaktadır. Örneğin, sıcaklık azaldıkça ısı kaybını azaltan kapı ve pencereler veya sıcak bölgelerde kullanılan ve özel bir malzeme ile kaplı olduğu için yalnızca gün ışığını geçiren fakat ısıyı geçirmeyen pencere camları bunlardan bazılarıdır.
Yazın parklar ya da ağaçlık alanlar kent merkezlerinden daha serin olur. Ağaçlar, yapraklarından buhar halinde kaybettikleri su sayesinde havanın sıcaklığında 5'C 'a kadar düşüş sağlayabilirler.
Evlere en kolay ve en ucuz yalıtım ağaç dikilerek yapılabilir. Bahçeye dikilen ağaçlar, evin ısıtılması ve soğutulması için tüketilen enerji miktarını %25 oranında azaltabilir. Böylece kışın evlerimizin sıcak, yazın ise serin olmasını sağlarız.
Soğuk bir bölgede oturuyor ve kışın evimizin sıcak olmasını istiyorsak, sık dallı ve yapraklı ağaçları tercih etmeliyiz. Sıcak bir bölgede oturuyor ve yazın evimizin serin olmasını istiyorsak, seyrek dallı ve yapraklı ağaçları tercih etmeliyiz.
Yalıtım malzemelerinin kullanım alanları birbirinden farklıdır. Örneğin, duvarlarda, pencerelerde ve soğuk hava depolarında kullanılan yalıtım malzemeleri birbirinden farklıdır. Bazen de aynı yer için birden fazla yalıtım malzemesi kullanılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür Kullanmayın!